CliftonStrengths®

CliftonStrengths®


CliftonStrengths®

Web-basert online-test med 177 spørsmål.

Analyserer din naturlige måte å tenke, føle og gjøre.

Rapporten din er unik, som viser rangeringen av dine 34 styrker.

Sjansen for at du møter en person med samme rekkefølge med styrker i samme ordensrekkefølge som deg er 1 til 33 millioner.

 


Maksimere potensialet med CliftonStrengths® 

Din komplette profil for alle 34 CliftonStrengths®

Strategier for å bruke dine beste CliftonStrengths for å lykkes

Verktøy for å forstå og håndtere svakhetene dine

Digital kopi av bestsellerStrengthsFinder 2.0 ($ 19.99 verdi)

Prosess

Vi bruker Gallup Strenghts testen som utgangspunkt i leder- og teamutvikling, samt individuell coaching.


Vi er Gallup certifisert Strengths coacher, som betyr at vi har adgang til Gallups professionelle verktøy.


Vi fokuserer på ditt mål. Ser styrkene i sammenheng med kompetanse og øvrige ferdigheter. 


Gallups definisjon av styrker innenfor 4 hovedkategorier*

Våre talenter og styrker  – måter vi unikt og individuelt tenker, føler, prosesserer og handler, gir energi når du får gjøre det du er best på – hver dag. I fremtidens digitale arbeidsliv, vil dine talenter og styrker være din viktigste aktiva for deg, dine arbeidsgivere og samfunn

*) Kilde Gallup, oversatt av Karin Range, StyrkeriSpill 

Executing

Mennesker med dominerende Executing-tema, vet hvordan de skal få ting til å skje og setter handling ut i «action». De sørger for at teamets mål blir gjennomført.

Achiever®

  • Jobber hardt
  • Har sterk utholdenhet og stamina
  • Blir ekstremt tilfredsstilt når de er opptatte og produktive


Arranger®

  • Gode til å organisere og få orden på ting.
  • Liker å påvirke hvordan alle ressursene kan plasseres for optimal produktivitet
  • Ser det mulige i det umulige

Belief®

  • Stabile og sterke kjerneverdier
  • Jobben må være meningsfull
  • Tro mot seg selv og sine ideale

Consistency®

  • Er opptatt av å behandle alle mennesker likt
  • Lager tydelige og rettferdige retningslinjer
  • Følger reglene

Deliberative®

  • Genuint opptatt av å utforske og veie alle sider av en sak før beslutning
  • Identifiserer risiko og vurderer påvirkning
  • Forutser hindringer

Dicipline®

  • Liker rutiner og struktur
  • Bryter opp komplekse strukturer i mindre steg
  • Effektive planleggere og skaper orden

Focus®

  • Tar styring og følger opp
  • Gjør nødvendige prioriteringer og korrigeringer for å holde fokus
  • Disiplinert og målrettet

Responsibility®

  • Tar psykologisk eierskap av hva de sier de vil gjøre
  • Er dedikert til stabile verdier som ærlighet og lojalitet
  • Ansvarsfull og pålitelig

Restorative®

  • Er dyktige til å håndtere utfordringer
  • God til å finne ut hva som er galt og løser det
  • Problemløser og diagnoseekspert

Influencing

Mennesker med dominerende Influencing-tema, vet hvordan de skal ta ansvar. De er gode formidlere gjennom kommunikasjon og sørger for at teamet blir hørt og sett.

Activator®

  • Kan få ting til å skje ved å gjøre tanker til handlinger
  • Ofte utålmodige
  • Gode påvirkere og legger til rette for «action»

Command®

  • Har sterk tilstedeværelse i det de gjør
  • Kan ta kontroll over en situasjon og gjøre raske beslutninger
  • Karismatisk og inspirerende

Communication®

  • Flinke til å gjøre tanker om til ord
  • Gode på å kommunisere og presentere
  • Lette å snakke med og har tilstedeværelse

Competition®

  • Måler sin egen fremgang opp mot andres prestasjoner
  • Liker konkurranser, og elsker å vinne
  • Sterkt motivert

Maximizer®

  • Fokuserer på styrker for å stimulere individ og grupper til enestående prestasjoner
  • Søker etter å forvandle noe bra til ekstra bra
  • Streber etter det perfekte

Self-Assurance®

  • Svært trygg på hvordan de håndterer sine egne liv
  • Har et indre «kompass» som gir dem tillit til at dere beslutninger er riktige
  • Tror på sine sterke sider

Significance®

  • Er selvstendige, vil bli anerkjent og bli lagt merke til
  • Høy kredibilitet og liker å gjøre ting på sin måte
  • Synlighet og publikum orientert

Woo®

  • Liker utfordringen med å møte nye mennesker og «bryte isen»
  • Tiltrekkes mot fremmede mennesker, fordi nye mennesker gir dem energi
  • Etablerer raskt nye relasjoner

Relationship

BuildingMennesker med dominerende Relationship Building-tema, har evnen til å bygge sterke relasjoner som kan holde et team samlet, og sørger for at alle i teamet blir bedre samlet enn om de hadde arbeidet alene.

Adaptability®

  • Gode på å leve «her og nå»
  • Fleksible og kan snu seg raskt
  • Oppdager fremtiden en dag av gangen

Connectedness®

  • Har tro på hvordan alt har en sammenheng
  • Tror at det er få tilfeldigheter og at nesten alle hendelser har en mening
  • Bringer inn nye perspektiver

Developer®

  • Gjenkjenner, ser potensialet i andre, og bidrar til utvikling
  • Utfordrer, oppmuntrer og heier fram små fremskritt og forbedringer

Empathy®

  • Sterk evne til å leve seg inn i andre menneskers følelser og situasjon
  • Har naturlig evne til å skape tillit
  • God lytter

Harmony®

  • Søker etter konsensus/enighet
  • Liker ikke konflikt; søker heller områder hvor man kan bli enige
  • God på samarbeid og reduserer konflikter

Includer®

  • Tolerante og inkluderende
  • Er bevisste på at ingen skal føle seg utelatt
  • Orientert og omsorgsfull mot andre

Individualization®

  • Er fascinert av enkeltpersoners unike kvaliteter
  • Har en gave for å finne ut hvordan ulike mennesker kan jobbe produktivt og motivert sammen

Positivity®

  • Har smittsom entusiasme
  • Er optimistiske og muntre
  • Påvirker andre med sin begeistring når de skal i gang med oppgaver

Relator®

  • Liker å ha nære forhold med andre mennesker
  • Finner dyp tilfredshet i å jobbe hardt med mennesker de har et godt forhold til
  • Lojal og nær

Strategic Thinking

Mennesker med dominerende Strategic Thinking-tema har naturlige evner til å vurdere hva teamet trenger av ressurser. De analyser og henter informasjon som gir gode beslutningsgrunnlag.

Analytical®

  • Søker etter begrunnelser og årsaker
  • Evnen til å tenke på alle faktorer som kan påvirke en situasjon
  • Vitenskapelig/fakta orientert

Context®

  • Liker å undersøke fortiden for å skjønne «nå» og fremtid
  • De forstår nåtiden ved å undersøke dens historie
  • Utnytter kunnskap og erfaring fra fortiden

Futuristic®

  • Inspirert av fremtiden og hva som kan bli
  • Gir andre energi gjennom fremtidsvisjoner
  • Visjonær og kreativ

Ideation®

  • Er fascinert av ideer og forbedring
  • Har evnen til å finne sammenhenger mellom tilsynelatende ulike fenomener
  • Tenker ofte «Hva hvis …»

Input®

  • Har sterk trang til å få vite mer
  • Liker å samle og arkivere all slags informasjon
  • Stor kunnskap om mye

Intellection®

  • Er karakterisert ved deres intellektuelle aktivitet
  • Er ofte introverte og setter pris på intellektuelle diskusjoner
  • Jobber godt alene

Learner®

  • Har et stort ønske om å lære og vil kontinuerlig forbedre seg
  • Læringsprosessen, mer enn resultatet, begeistrer dem
  • Interessert i – og fascinert av livet

Strategic®

  • Skaper alternative veier å gå
  • Når de møter ulike scenarier, kan de raskt se relevante mønstre og muligheter
  • Finner alltid den beste veien og strategi for å nå mål

Lytt på 34 CliftonStrengths®

 temaer

Andersen

Coaching & Consulting AS


Hjelper ledere, team og gründere med å oppdage og ta i bruk sine styrker.


Kontaktinfo


Krøgenesveien 2, 4841 Arendal


Email: sissel@andersen-cc.no


Telefon +47 917 12 570


Org.nr.: 922309825



Andersen Coaching & Consulting AS is not affiliated with The Gallup Organization (“Gallup”) and Gallup owns all right, title, and interest in all of its trademarks and copyrights relating to CliftonStrengths™, Gallup®, StrengthsFinder®, and the 34 Clifton StrengthsFinder® theme names. The non-Gallup information being presented has not been approved, sanctioned or endorsed by Gallup. The opinions, views and interpretations centered on Clifton StrengthsFinder® are solely the opinions of Andersen Coaching & Consulting AS.


Copyright © Andersen Coaching & Consulting AS | Andersen-CC.no, Sissel M Andersen, Krøgenesveien 2, 4841 Arendal, sissel@andersen-cc.no